Sila klik di sini untuk post terkini

Jan 17, 2009

Jadual harian dengan Herbalife

Ok since Anisz mintak aku letakkan jadual makan aku kat blog ni, so ni aku nak letakkan.

Kalau weekdays, hari bekerja, ni jadual aku:-

Pagi : breakfast @ 8am dengan Shake Herbalife ( kat rumah)
10-11am : amik teamix 500ml dan plain water 1 liter
tengahari : ShakeHerbalife
4-5pm : teamix 500ml dan plain water 1 liter
Malam : dinner (try before 8 malam)

Aku akan pastikan aku habiskan minum 2liter plain water waktu siang. Sesiapa yang tak tahan lapar waktu pukul 10pagi dan petang(teatime) boleh le amik healthy snack macam buah-buahan ke, biskut high fiber ke, oat ke. Tapi kena ingat, itu akan tambah kalori dan ganggu proses diet. Untuk normal dinner kena control jugalah apa yang diambil, tapi kadang-kadang makan juga lauk bergoreng atau lemak. Tapi nasi memang aku kurang. Biasa amik dalam setengah senduk je. Aku lebih suka meratah lauk banyak-banyak.

Kalau weekend pulak:

Pagi : breakfast dengan Shake Herbalife - tak tentu masa
11am : amik teamix 500ml dan plain water 1 liter
tengahari : normal lunch dengan teamix
4-5pm : teamix 500ml dan plain water 1 liter
(kadang-kadang ada menu untuk minum petang, so aku makan jugalah tapi dengan kuantiti yang sikit)
Malam : Shake Herbalife

Tapi kalau weekend kadang-kadang malam aku skip shake dan amik normal dinner contoh kalau balik kampung ke, ada tetamu dtg dinner kat rumah ke etc. Tapi takpelah since 5 hari yg lain aku dah amik Shake 2 kali. Tapi sebolehnya cubalah juga untuk maintain amik shake 2 kali instead of amik masa breakfast je. Nak result lebih cepatlah katakan.

Tapi aku rasa cabaran yang paling besar, kalau balik rumah parents aku. Kalau masakan mak memang tak leh refuse punyalah. Even ikan goreng mak pun rasa sedap. Kalau dulu, sampai kampung (well, rumah parents aku kat Rawang sebenarnya so takle kampung sangat), pukul 1-2 pagi pun, nampak lauk atas meja je mesti terus nak makan nasik. Walaupun b4 that dah makan. Tu lah 1 cabaran aku rasa yg betul2 kena hadapi especially time cuti-cuti panjang macam Chinese New Year nanti. Apa2 pun aku akan make sure breakfast dengn Shake menjadi perkara wajib.

3 comments:

aniszherbalife said...

wahhh....special entry for me ke... hehe.. tenkiuu tenkiuu... ok..so dah paham dah akak amik HL mcm mana.. lebih kurang sama ngan saya.. tp yg sy tak paham yg bab teamix tu..sbb apa yg sy diajar..1.5L water + 3 small scoops teamix sy minum skit2 utk the whole day... akak plak minum plain water skit2 the whole day n minum 500ml teamix sekali minum ke mcm mana??

Aziera Yazid said...

Apa yang akak faham, lepas kita minum teamix, kita kena minum plain water double bil intake teamix tadi. So akak minum teamix 1 liter sehari, akak bahagi kpd pagi dan petang. Lepas amik teamix sikit-sikit antara pukul 10-11 pagi, akak minum 1 liter plain water hingga ke tengahari. Petang pun macam tu juga. So advisable plain water sahaja satu hari mesti ambil 2-3L.

aniszherbalife said...

ooo...ok...paham dah... tenkiuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
      Home       Kenali saya       FAQs      Pengedar Herbalife Kuantan       Herbalife website